2012-10-12 21:16:00
Radionica šumske pedagogije
Učenici 6.b razreda doživjeli su na Brijunima šumu svim osjetilima kroz radionicu koju je vodio šumski pedagog Boštjan Hren iz Slovenije.
U ORGANIZACIJI JU NP BRIJUNI
Jedinstveni šumski prostor Velikog Brijuna danas, u petak 12. listopada, okupio je vedru dječju skupinu na posebnoj radionici šumske pedagogije u organizaciji Javne ustanove Nacionalni park Brijuni. Radionicu na otvorenom vodio je šumski pedagog Boštjan Hren iz Celja, inače po profesiji šumar Zavoda za gozdove Slovenije, uz aktivno sudjelovanje učenika šestog razreda OŠ Fažana. Zajedničkim igrama i slobodnim kretanjem djeca su naučila vrijedne spoznaje o šumi, najvećem kopnenom ekosustavu. Naglasak je bio na osviješćivanju osjetila i potpunijem doživljavanju šume putem zvukova, zatvorenih očiju, raspoznavanjem vrste drveća po kori, listu i češeru, praćenjem životinjskih tragova i savladavanjem neravnog šumskog terena.
Zbog povećanja urbanizacije, klimatskih i drugih promjena u okolišu uloga i važnost šuma je
sve veća, a time i potreba za učenjem o šumskim ekosustavima. Šumska pedagogija je ključni alat za prenošenje znanja o šumi i njezinoj ulozi u društvu. To je relativno mlada disciplina koja tek dobiva svoje mjesto u edukativnim programima. Najbolje je razvijena u skandinavskim zemljama, te u Austriji, Njemačkoj i Švicarskoj. Namjenjena je prvenstveno djeci i mladima, a služi se raznim osjetilnim metodama s ciljem doživljajnog učenja o važnosti šume i šumskih ekosustava. U današnjem digitalnom i virtualnom vremenu, šuma nam nudi mogućnost korištenja prirodne enciklopedije kroz igru i doživljaj. Primjenom šumske pedagogije djeca na edukativan i zabavan način uče i razvijaju odgovoran odnos prema šumskoj zajednici.
Preuzeto iz Regional Expressa
|